Leermomentjes

woensdag 12 mei 2010

Bij deze wat regels die betrekking hebben op wat situaties, waar ik wat moeite mee had tijdens het scheidsen afgelopen maandag (D2-Angels 2) (3-8) en het spelen afgelopen dinsdag (Odiz Frogs - D1) (0-16). Er waren ook gewoon wat grappige situaties bij. 

Dus:

Hinderen is een situatie die ontstaat als een speler of ander lid van de slagpartij een speler van de veldpartij in verwarring brengt of belemmert bij diens poging een spelactie uit te voeren.  

Over-slide  (Voorbijschieten van een honk) Dit is de handeling van een speler van de slagpartij, wanneer hij, als honkloper, een honk dat hij probeert te bereiken voorbijschiet, waarna hij het risico loopt uitgemaakt te worden. 
De slagman-honkloper mag het eerste honk voorbijschieten zonder daarbij het risico te lopen uitgemaakt te worden, mits hij onmiddellijk naar dat honk terugkeert. 

Een honkloper is niet uit wanneer de slagman-honkloper honkloper wordt door het eerste honk aan te raken, dat honk voorbij loopt en onmiddellijk naar dat honk terugkeert (Ik kan nergens iets vinden over het via goed gebied teruglopen naar het eerste honk)

Als de bal tijdens de voorbeweging uit de werphand van de werper losschiet krijgt de slagman er een wijd bij, blijft de bal in spel, en mogen honklopers op eigen risico opschuiven. 

Wanneer een geworpen bal waarnaar niet wordt geslagen, en die niet als slag wordt beoordeeld, enig deel van het lichaam of de kleding van de slagman raakt terwijl hij in het slagperk staat. Het doet er niet toe of de bal voordien de grond heeft geraakt.  Gevolg: Het spel is dood en de slagman krijgt recht op het eerste honk zonder uitgemaakt te kunnen worden. 
Uitzondering Indien geen poging gedaan wordt om de bal te ontwijken, zal de scheidsrechter de bal als wijd beoordelen en niet het eerste honk toewijzen.

 

Marina

Laatste Nieuws

Quick Heren 1 kampioen! zondag 17 september 2017
Quick Reünie op 15 juli 2017 dinsdag 20 juni 2017
Het nieuwe seizoen komt er weer aan zaterdag 21 januari 2017
sluiten